Epidemia strat

Amerykańskie miasto Denver od kilku tygodni walczy ze skutkami psiej grypy. Choroba nie jest bardzo groźna dla zwierząt, ale okazała się groźna dla portfeli firm zajmujących się zwierzętami.
Na tej stronie zbieramy Twoje ciasteczka, czyli korzystamy z plików cookies. Dowiedz się więcej.
Amerykańskie miasto Denver od kilku tygodni walczy ze skutkami psiej grypy. Choroba nie jest bardzo groźna dla zwierząt, ale okazała się groźna dla portfeli firm zajmujących się zwierzętami.
Psia grypa to choroba, którą zwierzęta wyjątkowo łatwo się zarażają. Szacuje się, że 80 proc. psów, które miało kontakt z innymi – chorymi już zwierzętami – też będzie wykazywało symptomy infekcji górnych dróg oddechowych. Według danych Cornell University od 5 do 8 proc. psów umiera na tą chorobę, często myloną przez weterynarzy z tzw. „psim kaszlem”. Łatwość z jaką przenosi się choroba jest groźna nie tylko dla psów, także dla właścicieli salonów psiej piękności, hoteli dla zwierząt, a nawet gabinetów weterynaryjnych – czyli wszystkich miejsc, gdzie spotykają się psy.
Właściciele wielu takich punktów musieli pozamykać swoje firmy na kilka lub nawet kilkanaście dni, by nie przyczyniać się do rozprzestrzeniania się epidemii. Decyzja ta kosztowała ich sporo pieniędzy, ale z drugiej strony i tak odwiedzało ich coraz mniej klientów.
Zdaniem weterynarzy epidemii bardzo trudno przeciwdziałać, na razie nie ma szczepionki, a większość psów nie ma naturalnej odporności na tę chorobę. Wykształci się ona dopiero po kontakcie zwierząt z wirusem.
Droga Czytelniczko, Drogi Czytelniku,
Chcielibyśmy rozwijać się dla ciebie i prezentować ci coraz lepsze treści w naszym serwisie. Chcielibyśmy również móc prezentować ci dopasowane do twoich preferencji treści marketingowe – ale potrzebujemy na to twojej zgody. Dzięki wyrażeniu zgody zobaczysz reklamy, które lepiej odpowiadają twoim zainteresowaniom. Brak zgody nie oznacza, że nie zobaczysz reklam, ale że wyświetlimy ci reklamy losowe, niedopasowane do twoich zainteresowań lub widoczne dla wszystkich. Dla nas wyświetlanie reklam stanowi źródło naszego finansowania i umożliwia rozwój naszych usług dla ciebie.
Kliknij „zgadzam się” na dole tego okienka, a tym samym wyrazisz zgodę na przetwarzanie przez Petstar sp. z o.o. (i jej zaufanych partnerów) twoich danych osobowych, zapisywanych w plikach cookies lub za pomocą innych podobnych technologii w celach marketingowych, w szczególności w celu profilowania, w tym poprzez wyświetlanie spersonalizowanych reklam w naszym serwisie.
Lista naszych zaufanych partnerów jest dostępna na https://www.psy.pl/lista-zaufanych-partnerow/. Zaufani partnerzy to podmioty, z którymi współpracujemy w celu dopasowania do twoich zainteresowań reklam, które widzisz w naszym serwisie, jak również w celu wykonywania badań lub analiz, żeby ulepszać nasze usługi. Zgadzając się, wyrażasz również zgodę (o ile nie zmienisz ustawień twojego oprogramowania/przeglądarki) na przechowywanie w twoim urządzeniu końcowym plików cookies lub stosowanie innych podobnych technologii oraz na wykorzystywanie ich do dopasowywania treści marketingowych.
Wyrażona przez ciebie zgoda jest dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać. Możesz również zawsze zmienić ustawienia cookies, tak aby nie zapisywały twoich śladów. Administratorem twoich danych jest Petstar sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie oraz zaufani partnerzy.
Przysługuje ci też prawo dostępu do twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Szczegółowe informacje na temat przetwarzania przez nas twoich danych i praw, które ci w związku z tym przysługują oraz na temat plików cookies, znajdziesz w „Polityce Prywatności Petstar sp. z o.o.” znajdującej się pod adresem: https://www.psy.pl/polityka-prywatnosci/.