„Nie” podchoinkowym szczeniętom - Psy.pl - mamy nosa!

„Nie” podchoinkowym szczeniętom

Dogs Trust, największa brytyjska organizacja charytatywna walcząca z problemem bezdomności psów, prowadzi jak co roku przed świętami Bożego Narodzenia kampanię przeciwko kupowaniu psów pod choinkę „Pies jest na całe życie, nie tylko na święta”.

Z badań przeprowadzonych przez Dogs Trust wynika, że pies znajduje się na liście upragnionych prezentów co trzeciego dziecka, a co szósty rodzic jest gotów to życzenie spełnić. Niestety, te podchoinkowe szczenięta szybko nudzą się dzieciom, a gdy podrastają i zaczynają stwarzać problemy, często są porzucane. – Kupowanie szczeniąt w okresie bożonarodzeniowym odradzamy z wielu powodów – mówi Hannah Macey z biura prasowego Dogs Trust. – Przede wszystkim, święta są czasem, gdy wszyscy są zajęci zakupami, dekorowaniem domów czy organizowaniem przyjęć. Odwiedza nas wielu przyjaciół i członków bliższej i dalszej rodziny. Nie jest to więc najlepszy moment na wprowadzenie do nowego otoczenia ani szczenięcia, ani dorosłego psa. Szczenięta potrzebują uwagi, szkolenia, socjalizowania i poświęcania im czasu, a wiele osób w okresie świątecznym nie ma do tego głowy. Dla zwierząt ważne jest także, by pierwsze dni spędzić w domu wolnym od stresu, by mogły w swoim tempie przyzwyczaić się do nowego miejsca. Radzimy więc poczekać z zakupem lub adopcją psa do czasu, gdy minie świąteczna gorączka.

Trzydzieści trzy lata temu prezeska Dogs Trust Clarissa Baldwin wymyśliła kampanię „Pies jest na całe życie, nie tylko na święta”, ponieważ co roku szczenięta, które były prezentami bożonarodzeniowymi, są porzucane, gdy tylko przestają być atrakcyjną nowością. W tym roku Dogs Trust pod hasłem „Wykreślić szczenięta z listy życzeń” m.in. zniechęca ludzi do kupowania szczeniąt w sklepach zoologicznych oraz w internecie. Poprzez specjalnie przygotowaną stronę internetową osoby popierające kampanię mogą przesłać kartkę świąteczną do wybranego sklepu wyrażając tym samym prośbę, by zaprzestał on sprzedawania szczeniąt w okresie Bożego Narodzenia. Kampanię poparł słynny brytyjski prezenter Dermot O’Leary, który wystąpił w klipie, w którym ostrzega, by nie kupować szczeniąt przez Internet. – Mamy nadzieję, że nasza kampania świąteczna spowoduje, że ludzie pomyślą dwa razy, zanim ulegną pokusie i kupią szczenię jako prezent – mówi Hannah Macey. MU

Chcesz dać głos i ocenić?
Dołącz do naszego stada – zarejestruj się!
Ocena użytkowników

Przeczytaj także

Dodaj komentarz

Zaloguj się do swojego konta lub skomentuj anonimowo. Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *