Niezwykła kampania schroniska Battersea

Klienci odwiedzający centrum handlowe Westfield w angielskim mieście Stratford, dostawali od wolontariuszy pracujących na rzecz schroniska Battersea Dogs and Cats Home ulotki. Informowały one o akcji propagującej przygarnianie psów i kotów. Ci, którzy je zatrzymali, ze zdumieniem odkrywali, że podczas wędrówki po centrum towarzyszy im kosmaty, płowy pies, pojawiający się na wszystkich ekranach i monitorach reklamy wizualnej. Pies zdawał się iść obok nich. Jeśli się zatrzymywali – zwierzak też się zatrzymywał, jeśli ruszali- szedł z nimi. Robił też sztuczki i zaczepiał ich, szczekając.

Barley – tak ma na imię pies z ekranu – miał przypominać odwiedzającym centrum handlowe, że w schronisku czekają na nich jego liczni przyjaciele, którym nie poszczęściło się tak, jak jemu. On znalazł się kilka tygodni wcześniej w nowej rodzinie.  

W ruch na ekranach Barleya wprawiło studio Exterion Media (to samo, które dostało Oscara za pracę przy filmie „Grawitacja’). Tajemnica interaktywnego działania Barleya leży w ulotkach, które otrzymali klienci. Były w nich ukryte mikroczipy zdalnie uruchamiające aplikację w postaci filmu z poruszającym się psem. Stąd też wrażenie, że zwierzak z ekranu „widzi” ludzi i reaguje na to, co robią.

Strona internetowa akcji zawiera bezpośrednie odnośniki do strony adopcyjnej zwierząt z Battersea. Jeśli ktoś nie może przygarnąć psa czy kota, może przesłać choć skromną kwotę na utrzymanie przytuliska. PŁ

Zobaczcie film o kampanii „Szukam cię”: