Niskokaloryczne kwadraty


googletag.cmd.push(function(){googletag.display('div-gpt-ad-1568992787157-0');}); googletag.cmd.push(function(){googletag.display('div-gpt-ad-1569227010092-0');});

Składniki:

30 dag ryżu 25 dag odtłuszczonego twarożku 25 dag cukinii 80 dag mąki pszennej pełnoziarnistej

Ugotować ryż (powinien się kleić) i wymieszać z twarożkiem. Umyć cukinię i nieobraną zetrzeć na tarce. Zmiksować ją z masą ryżowo-serową. Stopniowo dodawać mąkę (tyle, by masę dobrze się wyrabiało) i zagnieść ciasto. Rozwałkować placek o grubości 1,5 cm i ostrym nożem wykrawać kwadraty (można też wycinać foremką). Ułożyć je na posmarowanej tłuszczem blasze i piec w rozgrzanym do 200°C piekarniku. Po godzinie obrócić i zmniejszyć temperaturę do 100°C. Piec drugą godzinę w uchylonym piekarniku, a potem zostawić na dobę do wyschnięcia. Przechowywać w szczelnym pojemniku.
 

Składniki:

  • 30 dag ryżu
  • 25 dag odtłuszczonego twarożku
  • 25 dag cukinii
  • 80 dag mąki pszennej pełnoziarnistej

Ugotować ryż (powinien się kleić) i wymieszać z twarożkiem. Umyć cukinię i nieobraną zetrzeć na tarce. Zmiksować ją z masą ryżowo-serową. Stopniowo dodawać mąkę (tyle, by masę dobrze się wyrabiało) i zagnieść ciasto. Rozwałkować placek o grubości 1,5 cm i ostrym nożem wykrawać kwadraty (można też wycinać foremką). Ułożyć je na posmarowanej tłuszczem blasze i piec w rozgrzanym do 200°C piekarniku. Po godzinie obrócić i zmniejszyć temperaturę do 100°C. Piec drugą godzinę w uchylonym piekarniku, a potem zostawić na dobę do wyschnięcia. Przechowywać w szczelnym pojemniku.