Greyhoundy modelami męskiej kolekcji Trussardi

Williamowi Wegmanowi, słynnemu fotografowi wyżłów weimarskich, pozowały po raz pierwszy greyhoundy, symbol marki modowej Trussardi. Smukłe, pełne gracji psy wystąpiły w roli modeli promujących nową kolekcję wiosna/lato 2014.
Znany na całym świecie amerykański fotograf William Wegman od kilkudziesięciu lat robi nietypowe zdjęcia swoim wyżłom weimarskim, które szczególnie ukochał.
>>> O tym, jak Wegman fotografuje weimary<<<
W 2013 roku artysta wykonał zdjęcia do kampanii reklamowej wiosennej kolekcji szwedzkiej firmy odzieżowej Acne, na których zamiast modelek pojawiły się jego szare, dostojne weimary.
Tym razem, po raz pierwszy, otrzymał propozycję sfotografowania innej rasy, ale także w roli modeli. Niedawno minęło czterdzieści lat, od kiedy w 1973 roku Nicola Trussardi, wnuk założyciela tej włoskiej, znanej na całym świecie firmy modowej, wymyślił logo marki z charakterystycznym wizerunkiem psa rasy greyhound. Uważał on, że dynamiczny greyhound doskonale oddaje ideę firmy.
Greyhound to rasa pochodząca z Wielkiej Brytanii, należąca do grupy chartów, znana na świecie z udziału w gonitwach. Co roku w Anglii odbywa się kilkanaście tysięcy wyścigów, w których biorą udział te psy. Są piękne, szczupłe, z długimi, mocnymi nogami, głęboką klatką piersiową i giętkim kręgosłupem. Dzięki tej aerodynamicznej budowie ciała na krótkich dystansach, osiągają prędkość 70 km/h. Wśród ssaków tylko gepardy są od nich szybsze.
Jak wyznał William Wegman, greyhoundy „są mistycznie spokojne, wyjątkowo fotogeniczne i przede wszystkim niewiarygodnie eleganckie”. Na zdjęciach widzimy je w najważniejszych dla kolekcji, którą zaprojektowała dyrektor kreatywna Gaia Trussardi, ubraniach i akcesoriach, takich jak kurtki, torebki, plecaki czy okulary. Warto podkreślić, że William Wegman jest wielkim miłośnikiem zwierząt i dlatego przykłada szczególną wagę do tego, aby podczas pracy na planie z psami, nigdy nie dopuścić do sytuacji, aby czuły się one niekomfortowo. PK