Greyhoundy modelami męskiej kolekcji Trussardi - Psy.pl

Greyhoundy modelami męskiej kolekcji Trussardi

Williamowi Wegmanowi, słynnemu fotografowi wyżłów weimarskich, pozowały po raz pierwszy greyhoundy, symbol marki modowej Trussardi. Smukłe, pełne gracji psy wystąpiły w roli modeli promujących nową kolekcję wiosna/lato 2014.

Znany na całym świecie amerykański fotograf William Wegman od kilkudziesięciu lat robi nietypowe zdjęcia swoim wyżłom weimarskim, które szczególnie ukochał.

>>> O tym, jak Wegman fotografuje weimary<<<

W 2013 roku artysta wykonał zdjęcia do kampanii reklamowej wiosennej kolekcji szwedzkiej firmy odzieżowej Acne, na których zamiast modelek pojawiły się jego szare, dostojne weimary.

>>>Weimary w roli modelek<<<

Tym razem, po raz pierwszy, otrzymał propozycję sfotografowania innej rasy, ale także w roli modeli. Niedawno minęło czterdzieści lat, od kiedy w 1973 roku Nicola Trussardi, wnuk założyciela tej włoskiej, znanej na całym świecie firmy modowej, wymyślił logo marki z charakterystycznym wizerunkiem psa rasy greyhound. Uważał on, że dynamiczny greyhound doskonale oddaje ideę firmy.

Greyhound to rasa pochodząca z Wielkiej Brytanii, należąca do grupy chartów, znana na świecie z udziału w gonitwach. Co roku w Anglii odbywa się kilkanaście tysięcy wyścigów, w których biorą udział te psy. Są piękne, szczupłe, z długimi, mocnymi nogami, głęboką klatką piersiową i giętkim kręgosłupem. Dzięki tej aerodynamicznej budowie ciała na krótkich dystansach, osiągają prędkość 70 km/h. Wśród ssaków tylko gepardy są od nich szybsze.

Jak wyznał William Wegman, greyhoundy „są mistycznie spokojne, wyjątkowo fotogeniczne i przede wszystkim niewiarygodnie eleganckie”. Na zdjęciach widzimy je w najważniejszych dla kolekcji, którą zaprojektowała dyrektor kreatywna Gaia Trussardi, ubraniach i akcesoriach, takich jak kurtki, torebki, plecaki czy okulary. Warto podkreślić, że William Wegman jest wielkim miłośnikiem zwierząt i dlatego przykłada szczególną wagę do tego, aby podczas pracy na planie z psami,  nigdy nie dopuścić do sytuacji, aby czuły się one niekomfortowo. PK

Chcesz dać głos i ocenić?
Dołącz do naszego stada – zarejestruj się!
Ocena użytkowników

Dodaj komentarz

Zaloguj się do swojego konta lub skomentuj anonimowo. Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *