04.09.2015

Bezdomne psy w roli modelek i modeli

author-avatar.svg

psy.pl

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Poszukując domów dla psów ze schronisk, wolontariusze przedstawiają je zwykle jako biedne, smutne, zaniedbane. By zerwać z tym sposobem postrzegania bezdomnych czworonogów powstała nietypowa kampania społeczna „Po psu ta moda”, w której psy wcieliły się w rolę bohaterów znanych magazynów modowych.

fot. Agnieszka Potoczna

Paweł Cichoń, pomysłodawca akcji społecznej „Po psu ta moda”, od dziecka miał w domu zwierzęta: koty, rybki, psy, stąd zapewne jego szczególna wrażliwość na problem bezpańskich psów. Postanowił więc zorganizować kampanię społeczną, w której bezdomne psy zostaną pokazane w niekonwencjonalny sposób, by zachęcać do ich adopcji. „Do tej pory wszyscy przedstawiali zwierzaki ze schroniska jako smutne, poszkodowane i biedne. My zrywamy z tym stereotypem i w niestandardowy sposób pokazujemy, że mogą one stać się obiektem pożądania niczym modelki Vogue’a” – powiedział.

Skrzyknęło się kilkanaście osób, które mówią o sobie: „milion procent energii, tysiące wykonanych zdjęć, setki godzin poświęconych na przygotowania, dziesiątki pomysłów na minutę i jeden wspólny cel – pomoc bezdomnym zwierzakom. To wszystko dało nam wspólną zajawkę, aby stworzyć projekt inny niż wszystkie”. Psiolubna ekipa zaplanowała około 25 sesji zdjęciowych wykonanych na wzór okładek magazynów modowych. Ich efekty można oglądać na stronie kampanii i jej Fanpagu.

po_psu_ta_moda_indianin.jpg

W roli oryginalnie ucharakteryzowanych modelek występują psy ze schronisk i domów tymczasowych. W wyszukiwaniu modeli pomaga fundacja „2 plus 4” działająca od 2009 roku we Wrocławiu i na Dolnym Śląsku, a także Dom Tymczasowy Psy Mirona, o którym pisaliśmy w 2011 roku. Podczas każdej sesji zwierzaki mają zapewnioną opiekę behawiorysty, tymczasowego opiekuna psa oraz cierpliwość całej ekipy .

Zupełnie inaczej niż podczas sesji zdjęciowych znanych modelek zamiast kosmetyków i ubrań od światowych projektantów, na planie zawsze jest miska ze świeżą wodą i przysmaki. Wystarczyło parę sesji, by w brzuchach modeli zniknęło kilka kilogramów parówek. W świecie mody najgorętsze okresy to wiosna i jesień, ale organizatorzy kampanii społecznej „Po psu ta moda” uznali, że w poszukiwaniu domów dla psiaków, które często przez lata nie mają własnego opiekuna, każda pora roku jest odpowiednia, dlatego kampania rozpoczęła się w czasie wakacji. Są już jej pierwsze efekty. Prawie wszystkie z prezentowanych dotąd psów znalazły domy.

O jednym z nich tak na Facebooku napisał DT Psy Mirona: „Ten przystojniak w stylizacji Bad Boy to… Marycha, która – nie uwierzycie!!! – godzinę temu została adoptowana. Zawieźliśmy ją do wspanialej rodziny z Pełczyc pod Kobierzycami. Powodzenia Maryś. I nie wierzę w tzw. zbiegi okoliczności… tymi zdjęciami odczarowaliście psie adopcje!”. PK

po_psu_zbiorcze.jpg

Pierwsza publikacja: 26.04.2022

Podziel się tym artykułem:

author-avatar.svg
psy.pl

Psy.pl to portalu tworzony przez specjalistów, ekspertów ale przede wszystkim przez miłośników zwierząt.

Zobacz powiązane artykuły

21.11.2024

Zrób coś wyjątkowego na Święta – dołącz do akcji #CharytatywnaChoinka!

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Święta to czas, kiedy obdarowujemy bliskich prezentami i dzielimy się ciepłem. A co z tymi, którzy nie mają rodziny ani domu? Dzięki akcji #CharytatywnaChoinka, organizowanej przez Fundację Sarigato w ramach projektu „Karmimy Psiaki”, każdy z nas może sprawić, że zwierzęta w schroniskach poczują magię Świąt. To już siódma edycja tej wyjątkowej inicjatywy, w której pomagamy czworonożnym podopiecznym z całej Polski.

#CharytatywnaChoinka

undefined

07.11.2024

Co warto kupić dla pupila? Poradnik zakupowy!

Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Zwierzęta domowe mają dobroczynny wpływ na ludzi. Badania dowodzą, że kontakt z czworonogami redukuje stres, pozwala rozładować napięcie, zachęca do aktywności fizycznej. Zwierzęta uczą swoich opiekunów empatii, okazywania uczuć. Miłości psa czy kota nie do się porównać z niczym innym, pupile kochają bezwarunkowo.

null

undefined

28.10.2024

"Postaw na łapy. Dosyp coś od siebie"! Ruszyła akcja wsparcia zwierząt z terenów powodziowych

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Już dziś dobiega końca akcja, w której Radio 357 i marka Biofeed połączyły siły, by wesprzeć zwierzęta w schroniskach dotkniętych skutkami powodzi w Polsce. Inicjatywa zakłada, że każde 15 zł przekazane przez patronów radia, to kilogram karmy przekazany przez darczyńców, a BIOFEED dokłada od siebie drugi kilogram!

postaw na łapy, akcja pomocy zwierzętom z terenów powodziowych

undefined

null

Bądź na bieżąco

Zapisz się na newsletter i otrzymuj raz w tygodniu wieści ze świata psów!

Zapisz się