28.09.2009
Niedziela z yorkami
psy.pl
Ten tekst przeczytasz w 2 minuty
Najmądrzejszymi, najmodniejszymi i najpiękniejszymi yorkami trzeciej edycji łódzkiej imprezy „I love Mój York” zostały: dwuipółletnia Princessa Mini Pasja i czteroipółletni Yorkee.
W niedzielę Galerię Łódzką opanowały yorki. O tytuł miss ubiegało się 13 suczek, zaś o zaszczytne miano Mistera – osiem piesków. Ich popisom i zmaganiom na scenie dzielnie kibicowało kilkadziesiąt yorków wraz z właścicielami oraz tłumy miłośników tej rasy. Aby zdobyć tytuł psiaki musiały popisać się wieloma umiejętnościami w trzech konkursach: na najmodniejszego, najmądrzejszego i najpiękniejszego psa. Oceniało je pięcioosobowe jury. Jako pierwsza na estradzie pojawiła się ubrana w czerwoną sukienkę debiutantka Zuzia. Po niej dumnie prezentowały się pozostałe psiaki. Ich stroje odzwierciedlały charaktery – stąd duża różnorodność ubranek: od skromnych t-shirtów i sportowych dresów, przez kreacje koktajlowe, po prawdziwie wieczorowe odzienia – suknie balowe, futra, meloniki i szykowne kamizelki. Bez wątpienia właśnie ta konkurencja wzbudziła największe emocje wśród obserwatorów. W kolejnej odsłonie psy popisywały się swoimi talentami: sztuczkami, ułożeniem i współpracą z właścicielem. Tu bywało różnie: jedne chętnie słuchały poleceń i podawały łapkę, inne zaś… bardziej zainteresowane były nawiązywaniem nowych znajomości z publicznością.
Na zakończenie imprezy jurorzy oceniali urodę yorków i ogłosili wyniki. Tytuł Miss przyznali długowłosej, dwuipółletniej suczce o wdzięcznym imieniu Princessa Mini Pasja. – Mamy ją prawie od 2,5 roku. Do tej pory zdobyła już kilka medali na wystawach krajowych i międzynarodowych. Jej główną zaletą jest bez wątpienia mądrość! Poza tym jest bardzo posłuszna. W konkursie na najmodniejszego psa wystąpiła w czerwony futerku i moim zdaniem wyglądała jak Anna Karenina – opowiada o swojej pupilce Monika Olczak..
Tytuł Mistera imprezy powędrował do czteroipółletniego Yorkee’ego, którego prezentowała 12-letnia Natalia Siwecka. To był już trzeci występ tego uroczego pieska podczas imprezy „I love Mój York”. W ubiegłym roku zdobył tytuł najmodniejszego psa. – Yorkee jest bardzo rozbrykany, czasem mnie słucha, a czasem nie – mówi Natalia.
W przerwach między występami psiaki harcowały i nawiązywały liczne przyjaźnie, a ich właściciele korzystali z porad specjalistów od psiego wizerunku. W punkcie konsultacyjnym psiego salonu piękności oceniano stan sierści i wykonywano proste zabiegi fryzjerskie. Tu właściciele yorków mogli się dowiedzieć, jakie uczesania będą najmodniejsze w nadchodzącym sezonie. Na jesień i zimę eksperci proponują nieco dłuższą sierść, suczkom – gustowne kitki, a pieskom uczesania „na lewka”.
Psy.pl to portalu tworzony przez specjalistów, ekspertów ale przede wszystkim przez miłośników zwierząt.
Zobacz powiązane artykuły
21.11.2024
Zrób coś wyjątkowego na Święta – dołącz do akcji #CharytatywnaChoinka!
Ten tekst przeczytasz w 2 minuty
Święta to czas, kiedy obdarowujemy bliskich prezentami i dzielimy się ciepłem. A co z tymi, którzy nie mają rodziny ani domu? Dzięki akcji #CharytatywnaChoinka, organizowanej przez Fundację Sarigato w ramach projektu „Karmimy Psiaki”, każdy z nas może sprawić, że zwierzęta w schroniskach poczują magię Świąt. To już siódma edycja tej wyjątkowej inicjatywy, w której pomagamy czworonożnym podopiecznym z całej Polski.
undefined
07.11.2024
Co warto kupić dla pupila? Poradnik zakupowy!
Ten tekst przeczytasz w 3 minuty
Zwierzęta domowe mają dobroczynny wpływ na ludzi. Badania dowodzą, że kontakt z czworonogami redukuje stres, pozwala rozładować napięcie, zachęca do aktywności fizycznej. Zwierzęta uczą swoich opiekunów empatii, okazywania uczuć. Miłości psa czy kota nie do się porównać z niczym innym, pupile kochają bezwarunkowo.
undefined
28.10.2024
"Postaw na łapy. Dosyp coś od siebie"! Ruszyła akcja wsparcia zwierząt z terenów powodziowych
Ten tekst przeczytasz w 2 minuty
Już dziś dobiega końca akcja, w której Radio 357 i marka Biofeed połączyły siły, by wesprzeć zwierzęta w schroniskach dotkniętych skutkami powodzi w Polsce. Inicjatywa zakłada, że każde 15 zł przekazane przez patronów radia, to kilogram karmy przekazany przez darczyńców, a BIOFEED dokłada od siebie drugi kilogram!
undefined