19.02.2007
Piękna i bestie
psy.pl
Ten tekst przeczytasz w 2 minuty
Dlaczego te psy nie chodzą? - pytała jedna z pań obserwujących walentynkowy pokaz mody dla ludzi i dla psów „Piękna i bestie” w warszawskiej galerii handlowej Promenada, podczas którego wystrojone modelki nosiły równie wystrojone yorki. Po pokazie psiaki już na własnych łapach walczyły o miano najpiękniejszych
Pokazy w Promenadzie to już tradycja. Tym razem yorki występowały w scenografii przedstawiającej Nowy Jork – jeden dostał się nawet na Statuę Wolności.
Oprócz pokazu mody dla ludzi i dla yorków organizatorzy zorganizowali aukcję psich pelerynek, broszek, bransoletek na łapę, spódniczek, a nawet sukni ślubnej. Dochód (3,2 tys. zł) przeznaczono na pomoc schronisku Kundelek w Józefowie. Większość przedmiotów (zaprojektowanych m.in. przez Danutę Czech, Marka Cammiego, Ewę Andruszkiewicz, Macieja Giebułtowskiego, Iwonę Leliwę) miała cenę wywoławczą 50 zł, choć ich wartość była w rzeczywistości o wiele wyższa.
Wśród rzeczy, które najbardziej przykuwały uwagę publiczności i licytujących były: smycz z kryształków Swarovskiego w kolorze krwistej czerwieni (Giebułtowski) oraz przypinana do obroży broszka z dżinsowych kwiatów (Andruszkiewicz), którą równie dobrze mógłby nosić zarówno york, jak i jego właściciel.
Atrakcją wieczoru był wybór mistera oraz miss york. W skład jury weszli przedstawiciele publiczności. Wśród suczek zwyciężyła Miłka Bastion. – Pochodzi ze świetnej hodowli, ma doskonałą szatę, ale i charakterek. Nie boi się poruszać po wybiegu – zachwala swoją ulubienicę Ewa Truba. Misterem został Kacperek, dla którego był to też prezent urodzinowy (19 lutego kończy dwa lata). – Jest kochany – mówiła wzruszona właścicielka Marta Kułak. – Wzięliśmy yorka, bo moja mama nie ma na tę rasę alergii i to był doskonały pomysł.
Wśród gości imprezy była m.in. Martyna Wojciechowska. Znana dziennikarka była zaskoczona popularnością yorków. – Nie spodziewałam się, że taki olbrzymi przemysł związany jest z yorkami i że są one tak bardzo kochane przez całe rodziny. Te pieski żyją w prawdziwym luksusie. Co prawda sama wolę duże psy i mój ma tylko parcianą obrożę i smycz, ale tu ważna jest
idea, bo przecież zbierane są pieniądze na te psy, których nikt na rękach nie nosi – powiedziała Wojciechowska.
Patronem medialnym wydarzenia był m.in. miesięcznik „Mój Pies”. Dla właścicieli yorków zwycięzców konkursu ufundowaliśmy prenumeraty miesięcznika, a psy z Józefowa otrzymały od nas i firmy Stopa (importera karm Eukanuba) aż 100 kg karmy. (KP)
Psy.pl to portalu tworzony przez specjalistów, ekspertów ale przede wszystkim przez miłośników zwierząt.
Zobacz powiązane artykuły
21.11.2024
Zrób coś wyjątkowego na Święta – dołącz do akcji #CharytatywnaChoinka!
Ten tekst przeczytasz w 2 minuty
Święta to czas, kiedy obdarowujemy bliskich prezentami i dzielimy się ciepłem. A co z tymi, którzy nie mają rodziny ani domu? Dzięki akcji #CharytatywnaChoinka, organizowanej przez Fundację Sarigato w ramach projektu „Karmimy Psiaki”, każdy z nas może sprawić, że zwierzęta w schroniskach poczują magię Świąt. To już siódma edycja tej wyjątkowej inicjatywy, w której pomagamy czworonożnym podopiecznym z całej Polski.
undefined
07.11.2024
Co warto kupić dla pupila? Poradnik zakupowy!
Ten tekst przeczytasz w 3 minuty
Zwierzęta domowe mają dobroczynny wpływ na ludzi. Badania dowodzą, że kontakt z czworonogami redukuje stres, pozwala rozładować napięcie, zachęca do aktywności fizycznej. Zwierzęta uczą swoich opiekunów empatii, okazywania uczuć. Miłości psa czy kota nie do się porównać z niczym innym, pupile kochają bezwarunkowo.
undefined
28.10.2024
"Postaw na łapy. Dosyp coś od siebie"! Ruszyła akcja wsparcia zwierząt z terenów powodziowych
Ten tekst przeczytasz w 2 minuty
Już dziś dobiega końca akcja, w której Radio 357 i marka Biofeed połączyły siły, by wesprzeć zwierzęta w schroniskach dotkniętych skutkami powodzi w Polsce. Inicjatywa zakłada, że każde 15 zł przekazane przez patronów radia, to kilogram karmy przekazany przez darczyńców, a BIOFEED dokłada od siebie drugi kilogram!
undefined