Nestlé Purina przekazała polskim schroniskom 200 ton karmy!


Nestlé Purina podsumowuje swoje zaangażowanie na rzecz bezdomnych zwierząt w okresie pandemii. Marka przekazała schroniskom blisko 200 ton karmy.

Schroniska przeważnie utrzymują się z darowizn i datków. Kiedy na zewnątrz szalała epidemia koronawirusa, wiele firm, które wspierały przytuliska dla zwierząt, dotkliwie ograniczyły bądź całkowicie wstrzymały przekazywanie środków pieniężnych. Skutki były na tyle odczuwalne, że niektóre fundacje nie były w stanie zapewnić swoim podopiecznym podstawowych potrzeb. Oprócz środków finansowych brakowało też rąk do pracy. W tym trudnym okresie Nestlé Purina nie tylko nie zmniejszyła udzielanej fundacjom pomocy, ale ją zwiększyła. Firma przekazała nieodpłatnie polskim schroniskom blisko 200 ton karmy.

Zwierzęta w obliczu pandemii

Obecnie, wraz z poprawiającą się sytuacją epidemiczną, jest nieco lepiej, ale powrót do równowagi zajmie miesiące i lata. W czasie epidemii koronawirusa mieliśmy do czynienia z adopcyjnym boomem. Mówiono nawet, że ostatecznie to zwierzęta są największymi wygranymi pandemii. Wielu wolontariuszy miało jednak obawy, że wraz z zakończeniem lockdownu będą one masowo oddawane.

Po pierwszych chwilach bumu na adopcje schroniska znów są zapełnione zwierzętami, a koszty ich leczenia czy utrzymania, przy rosnących cenach rynkowych, też są dużo większe niż przed pandemią. Dlatego pomoc w postaci karmy na codzienne wyżywienie podopiecznych jest nieocenionym wsparciem, które pozwala wielu schroniskom przetrwać tak bardzo trudny czas – mówi Anna Zielińska, Wiceprezes Fundacji VIVA!.

Nestlé Purina od lat wspiera darowiznami schroniska i fundacje, opiekujące się bezdomnymi zwierzętami. Na ten cel przeznacza średnio 50 ton karmy rocznie. Ale w 2020 roku, podczas pierwszych dwóch fal pandemii, aż 80 ton karmy Purina zasiliło schroniska i organizacje dbające o zwierzaki.

Dołożyliśmy wszelkich starań, by schroniska i organizacje, które wspieramy, nawet w okresie pandemii mogły działać w sposób ciągły, niezachwiany, bez uszczerbku dla dobrostanu swych podopiecznych. Zapewniliśmy milion pełnowartościowych, optymalnie dostosowanych do potrzeb zwierząt posiłków, spełniających najwyższe standardy jakości. Potrzeby są w dalszym ciągu ogromne, zatem nasze wsparcie nie ustaje, a pomoc jest różnorodna – mówi Attila Gyopar, Dyrektor Zarządzający Nestlé Purina PetCare Poland.

Nieoceniona pomoc

Oprócz udzielania wsparcia schroniskom i fundacjom, firma od sześciu lat jest partnerem strategicznym programu Adopciaki.pl. Jest on odpowiedzią na jedno z dziesięciu zobowiązań marki wobec społeczeństwa. Dzięki współpracy Fundacji Viva! i ekspertów Nestlé Purina, już ponad 4 tys. psów i kotów znalazło swój dom. Liczba adoptowanych w ramach programu zwierząt odpowiada 30 średniej wielkości schroniskom. Ponadto Nestlé Purina od kilku lat jest głównym partnerem plebiscytu „Serce dla Zwierząt”, organizowanego przez nasz portal. Co roku firma przygotowuje dla zwycięzcy tonę karmy, która spełnia wszelkie potrzeby czworonogów. Marka Nestlé Purina pozostaje również w stałym dialogu z opiekunami zwierząt domowych w Polsce – zapewnia wysokiej jakości jedzenie, dzieli się doświadczeniem i poradami na temat żywienia i odpowiedzialnej opieki nad zwierzętami domowymi.

Firma opublikowała raport „Purina w Społeczeństwie”. Obejmuje on kraje Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej. W ciągu ostatnich dwóch lat Purina wprowadziła ponad 30 nowych produktów poprawiających zdrowie i dobrostan zwierząt, przyczyniła się do adopcji blisko 100 tys. zwierząt, a także zawarła 147 sojuszy Pets At Work. Więcej informacji o raporcie można znaleźć na stronie: purina.pl/zobowiazania-w-spoleczenstwie.