Wymień starszego psa na szczeniaka

Spokojnie, w rzeczywistości serwis PuppySwap nie działa. To tylko kampania kanadyjskiej organizacji Toronto Humane Society, zajmującej się ochroną zwierząt i promowaniem odpowiedzialnej opieki nad nimi.

Film reklamujący serwis PuppySwap pojawił się na YouTube, a promocja rzekomej wymiany starszego modelu na nowy odbywała się na Facebooku, Twitterze i w wykupionych spotach reklamowych. Wszystko po to, by zwrócić uwagę na problem porzucania zwierząt domowych, szczególnie tych w starszym wieku.

Strona internetowa PuppySwap (http://puppyswap.ca/) istnieje i można na nią wejść, ale gdy ktoś naprawdę chce skorzystać z wymiany zwierzęcia i kliknie „sign up” (zaloguj), od razu dowie się, że wszystko to jest kampanią społeczną. Pojawia się wówczas informacja, że każdego roku do kanadyjskich schronisk trafia 180 tys. zwierząt, z czego 40% nigdy już z nich nie wychodzi (w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych wiele schronisk usypia przebywające w nich psy i koty).

Czy waszym zdaniem to dobry pomysł, by zwrócić uwagę na problem porzucania zwierząt? W Polsce, szczególnie w okresie wakacji, mnóstwo psów trafia do i tak przepełnionych schronisk, bo dotychczasowym właścicielom przeszkadzały w urlopie… Czy taka kampania sprawdziłaby się w naszym kraju? AW