W upalny dzień zostawił 10-letniego psa pod centrum handlowym. Pies stał na pełnym słońcu


Mężczyzna zostawił wiekowego i schorowanego psa pod centrum handlowym. Zwierzę przez dwie godziny nie miało dostępu do wody i cienia.

W upalnej temperaturze, bez dostępu do cienia i wody – w takich warunkach 58-letni pan uwiązał swojego psa pod centrum handlowym w Żorach. Zwierzę czekało na właściciela dwie godziny. Interwencja odpowiednich służb zapobiegła tragedii.

Zostawił psa pod centrum handlowym

Do zdarzenia doszło w poniedziałek 5 lipca. Według informacji podanych na stronie Komendy Miejskiej w Żorach, około godziny 14 jeden z pracowników galerii handlowej zauważył mężczyznę, który zostawił psa przed wejściem. Kiedy po dwóch godzinach wyszedł on z budynku, pies wciąż był przywiązany, jednak już w innym miejscu. Pomoc nadeszła od pracownicy mikołowskiej komendy, która przechodząc obok galerii, zainteresowała się losem psa. Kobieta skontaktowała się z policjantką z Żor, która po przybyciu na miejsce o całym zajściu poinformowała również oficera dyżurnego. Tuż po ustaleniu przebiegu zdarzeń, przybył właściciel psa. Jak się później tłumaczył, przyjechał z psem do galerii i pozostawił zwierzę przed wejściem, gdyż nie było możliwe wprowadzenie go do środka a sam poszedł do jednego z salonów usługowych.

Mężczyzna zapewniał policjantów, że odpowiednio dba o 10-letniego, schorowanego psa. Po zweryfikowaniu informacji okazało się jednak, że zwierzę od co najmniej trzech lat nie ma robionych obowiązkowych szczepień. Nie odwiedza też lekarza weterynarii. Funkcjonariusze policji zobowiązali 58-latka do zapewnienia psu należytej opieki. Natomiast sporządzoną dokumentację przekazali odpowiednim służbom zajmującym się sprawami zwierząt.

Nie zostawiaj psa pod sklepem

Lato to czas, w którym dochodzi do wielu interwencji z udziałem zwierząt. Najczęściej dotyczą one pozostawienia psa zamkniętego w samochodzie. W związku z wysokimi temperaturami, służby mundurowe apelują do wszystkich opiekunów o niepozostawianie czworonogów na przykład przed wejściem do sklepu, bez możliwości ich identyfikacji. Przypominają też, że to „na właścicielach ciąży obowiązek zapewnienia stałego dostępu do wody, odpowiedniej opieki i pielęgnacji czy uwzględniania naturalnych potrzeb”.

źródła: www.polsatnews.pl

Autor: Magdalena Olesińska