23.09.2021
Zadbaj o zdrową relację dziecka i psa. Ruszyła kampania edukacyjna #psiAktywnarodzina
psy.pl
Ten tekst przeczytasz w 2 minuty
Jak stworzyć bezpieczną i zdrową relację między psem a dzieckiem? Dowiesz się tego z kampanii edukacyjnej dla rodziców „PsiAktywna rodzina”. W ramach akcji swoją wiedzą podzielą się eksperci.
fot. Shutterstock
„Mamo, tato, chcę psa” – to zdanie bardzo często pada z ust dzieci. Już na tym etapie wielu rodziców ma wątpliwości. Pojawiają się też pytania. Niezależnie od tego, czy jesteś rodzicem i już uległeś swojemu dziecku, a w domu pojawił się długo wyczekiwany zwierzak, czy może wciąż jesteś na etapie podejmowania decyzji, wszelkie obiekcje pomoże rozwiać nowa kampania edukacyjna „PsiAktywna rodzina”, która ruszyła w niedzielę – 19 września.
#psiAktywnarodzina
W ciągu ostatnich kilku lat zwierzęta domowe stały się ważną częścią naszego życia, a w szczególności w ciągu ostatniego roku. Obecność psa w domu wpływa na wszystkich domowników, jednak wydaje się, że najbardziej na tych najmłodszych. Nawiązanie zdrowej relacji z psem uczy dziecko, czym jest empatia, współczucie czy odpowiedzialność za drugą istotę. Dodatkowo akceptacja ze strony pupila pomaga młodemu człowiekowi budować poczucie własnej wartości. Tylko jak zadbać o to, by między psem a dzieckiem nawiązała się zdrowa i bezpieczna relacja? Na to i wiele innych pytań odpowie kampania edukacyjna #psiAktywnarodzina, która powstała z inicjatywy marki Country&Nature, Instytutu Matki i Dziecka oraz portalu epozytywnaopinia.pl.
PsiAktywna Rodzina” to kampania kierowana do rodziców planujących powiększenie rodziny o czworonoga. Swoim udziałem chcemy zwrócić szczególną uwagę na aspekty zdrowotne wśród dzieci, które najczęściej niepokoją rodziców i powstrzymują ich przed spełnieniem marzenia o psie. Nasi eksperci wypowiedzą się na temat alergii, pasożytów, a także opowiedzą o pozytywnym wpływie zwierzęcia na rozwój dziecka. Mamy nadzieję, że nasz udział w kampanii rozwieje kilka wątpliwości rodziców, a także ułatwi drogę do podjęcia odpowiedzialnej decyzji – mówi dr n. med. Tomasz Maciejewski, dyrektor Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie.
Merytoryczna wiedza
W ramach akcji swoją wiedzą podzielą się eksperci: psycholog, pediatra, alergolog, weterynarz, dietetyk zwierzęcy oraz behawiorysta. Skupią się oni na ważnych kwestiach nurtujących przyszłych rodziców, którzy planują powiększenie rodziny o psa. Przede wszystkim na tematach związanych ze zdrowiem oraz ułożeniem relacji między dzieckiem a psem.
Tą kampanią chcemy zwrócić uwagę rodziców na różne aspekty posiadania czworonożnego przyjaciela. Wspólna aktywność to niezmiernie ważne aspekty budowania relacji w rodzinie. Pies nie jest problemem i jeśli odpowiednio się przygotujemy, wniesie do naszej rodziny wiele dobrego. Poradnik ma stanowić merytoryczną wiedzę i cieszymy się, że Instytut Matki i Dziecka podziela nasze zdanie, że warto edukować oraz dzielić się swoim doświadczeniem. Dziękuję też za wkład merytoryczny wszystkim ekspertom, którzy biorą udział w kampanii – mówi Mariusz Wojciechowski, prezes i założyciel firmy Dr. PetCare, właściciela marki bezzbożowych karm COUNTRY&NATURE.
Zarówno artykuły, jak i nagrania wideo będą publikowane na stronie kampanii: www.drpetcare.pl/psiaktywnarodzina i w mediach społecznościowych: www.facebook.com/CountryandNature.pet oraz www.facebook.com/Instytut-Matki-i-Dziecka-220646277965006. Co więcej, powstanie też elektroniczna wersja poradnika dla rodziców.
Kampanię patronatem objął dostawca ubezpieczeń zdrowotnych dla zwierząt Pethelp.pl, portale Psy.pl i Koty.pl oraz portal Czasdzieci.pl. Więcej informacji o akcji „PsiAktywna rodzina” na stronie: www.drpetcare.pl/psiaktywnarodzina.
Zapisz się do newslettera Psy.pl i otrzymuj ciekawe treści przed innymi!
Psy.pl to portalu tworzony przez specjalistów, ekspertów ale przede wszystkim przez miłośników zwierząt.
Zobacz powiązane artykuły
27.06.2025
Roboty w służbie adopcji. eufy wspiera domy tymczasowe i czworonogi w potrzebie
Ten tekst przeczytasz w 2 minuty
Technologia może zmieniać świat – nawet ten z sierścią, łapkami i historiami, które bolą. Marka eufy przekazała swoje roboty sprzątające domom adopcyjnym, by pomóc psom i kotom w najważniejszym etapie ich życia: drodze do domu.
undefined
24.06.2025
"Nie porzucaj, też mam uczucia!" - kolejna odsłona kampanii TOZ przeciwko porzuceniom
Ten tekst przeczytasz w 4 minuty
Wakacje to dla nas powód do radości, lecz dla zwierząt to często tragedia. Według danych Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce liczba porzuceń wzrasta wtedy aż o 30 procent! Dlatego w kolejnej odsłonie corocznej kampanii pod hasłem "Nie porzucaj, też mam uczucia!" TOZ apeluje o empatię. Przed wyjazdem na urlop zwierzęciu można i należy zapewnić opiekę!
undefined
13.06.2025
Zginęła ratując psa z torów. 42-letnia kobieta nie zdążyła przed nadjeżdżającym pociągiem
Ten tekst przeczytasz w 2 minuty
Miała tylko kilka sekund. Alicia Leonardi próbowała ściągnąć psa swojego byłego partnera z torów kolejowych. Nie zdążyła. Wypadek w stanie New Hampshire pokazuje, jak wielką cenę czasem płacimy za miłość do zwierząt.
undefined