23.09.2021
Zadbaj o zdrową relację dziecka i psa. Ruszyła kampania edukacyjna #psiAktywnarodzina
psy.pl
Ten tekst przeczytasz w 2 minuty
Jak stworzyć bezpieczną i zdrową relację między psem a dzieckiem? Dowiesz się tego z kampanii edukacyjnej dla rodziców „PsiAktywna rodzina”. W ramach akcji swoją wiedzą podzielą się eksperci.
fot. Shutterstock
„Mamo, tato, chcę psa” – to zdanie bardzo często pada z ust dzieci. Już na tym etapie wielu rodziców ma wątpliwości. Pojawiają się też pytania. Niezależnie od tego, czy jesteś rodzicem i już uległeś swojemu dziecku, a w domu pojawił się długo wyczekiwany zwierzak, czy może wciąż jesteś na etapie podejmowania decyzji, wszelkie obiekcje pomoże rozwiać nowa kampania edukacyjna „PsiAktywna rodzina”, która ruszyła w niedzielę – 19 września.
#psiAktywnarodzina
W ciągu ostatnich kilku lat zwierzęta domowe stały się ważną częścią naszego życia, a w szczególności w ciągu ostatniego roku. Obecność psa w domu wpływa na wszystkich domowników, jednak wydaje się, że najbardziej na tych najmłodszych. Nawiązanie zdrowej relacji z psem uczy dziecko, czym jest empatia, współczucie czy odpowiedzialność za drugą istotę. Dodatkowo akceptacja ze strony pupila pomaga młodemu człowiekowi budować poczucie własnej wartości. Tylko jak zadbać o to, by między psem a dzieckiem nawiązała się zdrowa i bezpieczna relacja? Na to i wiele innych pytań odpowie kampania edukacyjna #psiAktywnarodzina, która powstała z inicjatywy marki Country&Nature, Instytutu Matki i Dziecka oraz portalu epozytywnaopinia.pl.
PsiAktywna Rodzina” to kampania kierowana do rodziców planujących powiększenie rodziny o czworonoga. Swoim udziałem chcemy zwrócić szczególną uwagę na aspekty zdrowotne wśród dzieci, które najczęściej niepokoją rodziców i powstrzymują ich przed spełnieniem marzenia o psie. Nasi eksperci wypowiedzą się na temat alergii, pasożytów, a także opowiedzą o pozytywnym wpływie zwierzęcia na rozwój dziecka. Mamy nadzieję, że nasz udział w kampanii rozwieje kilka wątpliwości rodziców, a także ułatwi drogę do podjęcia odpowiedzialnej decyzji – mówi dr n. med. Tomasz Maciejewski, dyrektor Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie.
Merytoryczna wiedza
W ramach akcji swoją wiedzą podzielą się eksperci: psycholog, pediatra, alergolog, weterynarz, dietetyk zwierzęcy oraz behawiorysta. Skupią się oni na ważnych kwestiach nurtujących przyszłych rodziców, którzy planują powiększenie rodziny o psa. Przede wszystkim na tematach związanych ze zdrowiem oraz ułożeniem relacji między dzieckiem a psem.
Tą kampanią chcemy zwrócić uwagę rodziców na różne aspekty posiadania czworonożnego przyjaciela. Wspólna aktywność to niezmiernie ważne aspekty budowania relacji w rodzinie. Pies nie jest problemem i jeśli odpowiednio się przygotujemy, wniesie do naszej rodziny wiele dobrego. Poradnik ma stanowić merytoryczną wiedzę i cieszymy się, że Instytut Matki i Dziecka podziela nasze zdanie, że warto edukować oraz dzielić się swoim doświadczeniem. Dziękuję też za wkład merytoryczny wszystkim ekspertom, którzy biorą udział w kampanii – mówi Mariusz Wojciechowski, prezes i założyciel firmy Dr. PetCare, właściciela marki bezzbożowych karm COUNTRY&NATURE.
Zarówno artykuły, jak i nagrania wideo będą publikowane na stronie kampanii: www.drpetcare.pl/psiaktywnarodzina i w mediach społecznościowych: www.facebook.com/CountryandNature.pet oraz www.facebook.com/Instytut-Matki-i-Dziecka-220646277965006. Co więcej, powstanie też elektroniczna wersja poradnika dla rodziców.
Kampanię patronatem objął dostawca ubezpieczeń zdrowotnych dla zwierząt Pethelp.pl, portale Psy.pl i Koty.pl oraz portal Czasdzieci.pl. Więcej informacji o akcji „PsiAktywna rodzina” na stronie: www.drpetcare.pl/psiaktywnarodzina.
Zapisz się do newslettera Psy.pl i otrzymuj ciekawe treści przed innymi!
Psy.pl to portalu tworzony przez specjalistów, ekspertów ale przede wszystkim przez miłośników zwierząt.
Zobacz powiązane artykuły
27.08.2024
Akcja Łapa w Łapę: Pomóż schroniskom kupując karmę dla swojego pupila!
Ten tekst przeczytasz w 3 minuty
Czy wiesz, że twoje codzienne zakupy mogą pomóc bezdomnym zwierzętom? Dzięki akcji "Łapa w Łapę" organizowanej przez BIOFEED ZOO, każdy zakup karmy dla twojego pupila to wsparcie dla schronisk w Polsce.
undefined
22.08.2024
Mysterium dla poznańskich adopciaków
Ten tekst przeczytasz w 4 minuty
Pod koniec lipca marka kosmetyczna Mysterium pokazała, że jej serce bije również dla zwierząt! Zespół Mysterium odwiedził poznańskie Schronisko, aby wspomóc podopiecznych czekających na nowe domy. Marka nie przyszła zresztą z pustymi rękami – do placówki trafiło aż ponad 140 kilogramów karmy, która z pewnością ucieszyła niejednego czworonoga.
undefined
20.08.2024
Akcja ratunkowa w Stalowej Woli. Pies zawisł na balustradzie
Ten tekst przeczytasz w 1 minutę
We wtorek, 20 sierpnia, mieszkańcy osiedla Lasowiaków w Stalowej Woli przeżyli chwile grozy. Z balustrady mieszkania na czwartym piętrze zwisał pies, a jego dramatyczne piski wywołały niepokój wśród sąsiadów.
undefined