Zadbaj o zdrową relację dziecka i psa. Ruszyła kampania edukacyjna #psiAktywnarodzina


Jak stworzyć bezpieczną i zdrową relację między psem a dzieckiem? Dowiesz się tego z kampanii edukacyjnej dla rodziców „PsiAktywna rodzina”. W ramach akcji swoją wiedzą podzielą się eksperci.

„Mamo, tato, chcę psa” – to zdanie bardzo często pada z ust dzieci. Już na tym etapie wielu rodziców ma wątpliwości. Pojawiają się też pytania. Niezależnie od tego, czy jesteś rodzicem i już uległeś swojemu dziecku, a w domu pojawił się długo wyczekiwany zwierzak, czy może wciąż jesteś na etapie podejmowania decyzji, wszelkie obiekcje pomoże rozwiać nowa kampania edukacyjna „PsiAktywna rodzina”, która ruszyła w niedzielę – 19 września.

#psiAktywnarodzina

W ciągu ostatnich kilku lat zwierzęta domowe stały się ważną częścią naszego życia, a w szczególności w ciągu ostatniego roku. Obecność psa w domu wpływa na wszystkich domowników, jednak wydaje się, że najbardziej na tych najmłodszych. Nawiązanie zdrowej relacji z psem uczy dziecko, czym jest empatia, współczucie czy odpowiedzialność za drugą istotę. Dodatkowo akceptacja ze strony pupila pomaga młodemu człowiekowi budować poczucie własnej wartości. Tylko jak zadbać o to, by między psem a dzieckiem nawiązała się zdrowa i bezpieczna relacja? Na to i wiele innych pytań odpowie kampania edukacyjna #psiAktywnarodzina, która powstała z inicjatywy marki Country&Nature, Instytutu Matki i Dziecka oraz portalu epozytywnaopinia.pl.

PsiAktywna Rodzina” to kampania kierowana do rodziców planujących powiększenie rodziny o czworonoga. Swoim udziałem chcemy zwrócić szczególną uwagę na aspekty zdrowotne wśród dzieci, które najczęściej niepokoją rodziców i powstrzymują ich przed spełnieniem marzenia o psie. Nasi eksperci wypowiedzą się na temat alergii, pasożytów, a także opowiedzą o pozytywnym wpływie zwierzęcia na rozwój dziecka. Mamy nadzieję, że nasz udział w kampanii rozwieje kilka wątpliwości rodziców, a także ułatwi drogę do podjęcia odpowiedzialnej decyzji – mówi dr n. med. Tomasz Maciejewski, dyrektor Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie.

Merytoryczna wiedza

W ramach akcji swoją wiedzą podzielą się eksperci: psycholog, pediatra, alergolog, weterynarz, dietetyk zwierzęcy oraz behawiorysta. Skupią się oni na ważnych kwestiach nurtujących przyszłych rodziców, którzy planują powiększenie rodziny o psa. Przede wszystkim na tematach związanych ze zdrowiem oraz ułożeniem relacji między dzieckiem a psem.

Tą kampanią chcemy zwrócić uwagę rodziców na różne aspekty posiadania czworonożnego przyjaciela. Wspólna aktywność to niezmiernie ważne aspekty budowania relacji w rodzinie. Pies nie jest problemem i jeśli odpowiednio się przygotujemy, wniesie do naszej rodziny wiele dobrego. Poradnik ma stanowić merytoryczną wiedzę i cieszymy się, że Instytut Matki i Dziecka podziela nasze zdanie, że warto edukować oraz dzielić się swoim doświadczeniem. Dziękuję też za wkład merytoryczny wszystkim ekspertom, którzy biorą udział w kampanii mówi Mariusz Wojciechowski, prezes i założyciel firmy Dr. PetCare, właściciela marki bezzbożowych karm COUNTRY&NATURE.

Zarówno artykuły, jak i nagrania wideo będą publikowane na stronie kampanii: www.drpetcare.pl/psiaktywnarodzina i w mediach społecznościowych: www.facebook.com/CountryandNature.pet oraz www.facebook.com/Instytut-Matki-i-Dziecka-220646277965006. Co więcej, powstanie też elektroniczna wersja poradnika dla rodziców.

Kampanię patronatem objął dostawca ubezpieczeń zdrowotnych dla zwierząt Pethelp.pl, portale Psy.pl i Koty.pl oraz portal Czasdzieci.pl. Więcej informacji o akcji „PsiAktywna rodzina” na stronie: www.drpetcare.pl/psiaktywnarodzina.

Zapisz się do newslettera Psy.pl i otrzymuj ciekawe treści przed innymi!

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments