W piątek, 3 listopada, uczniowie zetknęli się z nową formą terapii – dogoterapią. Zajęcia prowadzi psycholog Maria Gorajska-Kot, a towarzyszy jej trzyletnia akita o imieniu Masi. Uczniowie szybko przekonali się, że psy mogą być nie tylko wspaniałymi towarzyszami, ale także skutecznymi sojusznikami w dbaniu o własne zdrowie psychiczne.
„Maczek” stawia na czworonogi
Dbanie o zdrowie psychiczne uczniów obejmuje szereg różnorodnych metod, z których dogoterapia stanowi jedną z wielu skutecznych opcji. Szkoła wyposażona jest także w specjalny fotel do masażu. W strategię kompleksowej opieki nad uczniami wpisuję się również akcja „Maczek bez dzwonków” zainaugurowana pod koniec października.
Wpływ dogoterapii na zdrowie psychiczne uczniów
Korzyści płynące z dogoterapii są wielopłaszczyznowe. Kontakt z psem przyczynia się do obniżenia napięcia, regulacji oddechu czy zmniejszenia tętna. Jak podkreśla psycholog, dogoterapia może mieć również pozytywny wpływ na zdolność uczniów do stawiania granic oraz rozwijania świadomości ciała. Dzięki takim inicjatywom szkoła staje się nie tylko miejscem nauki, ale również przestrzenią, w której rozwijają się m.in. umiejętności radzenia sobie ze stresem.
źródło: www.wkatowicach.eu