Pies dobry na wszystko, czyli dlaczego psy występują w reklamach?

author-avatar.svg

psy.pl

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Pies czy kot występuje już w co drugiej reklamie… Dlaczego producenci do reklamowania swoich produktów tak chętnie wykorzystują zwierzęta?

Dziewczynka z psem

fot. Shutterstock

Reklama budzi najrozmaitsze emocje, ma wielu przeciwników. Zarzuca się jej przeróżne grzechy: epatowanie seksem, obrażanie uczuć religijnych i narodowych, propagowanie kiczu. Wśród głosów tych nie słyszy się jednak skarg na reklamy, w których występują zwierzęta. Dlaczego?

Po prostu wyzwalają one w widzach dobre uczucia, a przy okazji znakomicie zachwalają towar. Nie wszystkie zwierzaki są tak samo cenione, przy czym na górze rankingu plasują się lwy, słonie i niedźwiedzie. Ostatnio do promowania towarów angażuje się mniej wyeksploatowane zwierzęta np. świstaka, bociana, bobra.

Psy i koty najpopularniejsze

Najczęściej jednak w reklamach występują psy i koty, które są najpopularniejsze i najbardziej lubiane. Kot jest niezawodny w zachęcaniu do kupna damskich strojów, kosmetyków i środków czystości, natomiast pies jest dobry na wszystko. Jego wizerunek przez wiele lat ozdabiał np. winylowe płyty „His masters voice”.

Pudle i spaniele pędzla Janusza Grabiańskiego w elegancki sposób nakłaniały do podróżowania LOT-em. Bernardyn ze swoją słynną baryłką u szyi zachwalał i zachwala do dziś nie tylko koniaki ale i firmy ubezpieczeniowe, nasz Bacuś podhalański znakomicie wypada w zachęcaniu do kupna ekologicznej żywności, a dalmatyńczyki z uwagi na swoją dekoracyjność często towarzyszą modelkom.

Luksusowy chart i śmieszny mops

Pies budzi ponadto najwięcej skojarzeń. Wielkie, potężne dogi, czy zwinne charty wykorzystuje się w reklamach luksusowych przedmiotów i szybkich samochodów, psy pasterskie, symbolizujące zaufanie i bezpieczeństwo podkreślają solidność promujących się firm, małe rasy ozdobne zachęcą z kolei do każdego zakupu, oddziałując szczególnie na panie i dzieci. Osobna grupa to tzw. psy śmieszne jak jamnik, mopsbuldog, które są bardzo pomocne w reklamie adresowanej do panów – z wdziękiem nakłaniają ich do nabywania cygar, fajek, krawatów i typowo męskich kosmetyków.

Pies nie tylko należy do najbardziej cenionych gwiazd reklamy ale i do najmniej kontrowersyjnych, nie wzbudza też żadnych obiekcji obyczajowych, chociaż najczęściej występuje bez ubrania.

Autor: Alicja Szubert-Olszewska
Pierwsza publikacja: 26.04.2022

Podziel się tym artykułem:

author-avatar.svg
psy.pl

Psy.pl to portalu tworzony przez specjalistów, ekspertów ale przede wszystkim przez miłośników zwierząt.

Zobacz powiązane artykuły

Mity o suchej karmie. Czego nie mówią nam producenci karm?

Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Karmisz swojego pupila suchą karmą? Nie ma w tym nic złego, ale powinieneś wiedzieć, co trafia do miski twojego pupila... Poznaj najpopularniejsze mity o suchej karmie dla psów!

mity o suchej karmie

undefined

Lista 7 najgłupszych tekstów, które możesz usłyszeć na spacerze z psem

Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Wychodzisz z pupilem do parku i nagle ktoś zwraca ci uwagę? No właśnie, jakie głupie teksty możesz usłyszeć na spacerze z psem?

głupie teksty na spacerze

undefined

Czy długa sierść chroni psa przed upałem? Sprawdź, jak to działa!

Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Domowe czworonogi są niezwykle wrażliwe na przegrzanie podczas lata. Czy długa sierść naprawdę chroni psa przed udarem cieplnym, jak się dotąd uważało?

sierść chroni przed upałem

undefined

null

Bądź na bieżąco

Zapisz się na newsletter i otrzymuj raz w tygodniu wieści ze świata psów!

Zapisz się