02.07.2007

I love Mój York

author-avatar.svg

psy.pl

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Suczki w strojach sportowych lub sukniach balowych, psy pod krawatem lub w jeansach i koszulkach polo prezentowały się dumnie na estradzie w Galerii Łódzkiej podczas pokazu mody dla yorkshire terrierów. Niektóre zwierzaki zjadła trema, a innym rola modeli tak się spodobała, że nie chciały opuścić sceny.

Ponad 40 yorków przyjechało do Łodzi, aby wziąć udział w konkursach na najmodniejszego i najsympatyczniejszego yorka. Te wybory były bez wątpienia największymi atrakcjami imprezy „I love Mój York”. Zmaganiom na scenie kibicowały czworonogi tej samej rasy siedzące z właścicielami na widowni.

Jury za najmodniejszego yorka uznało czterolatka o imieniu Boni, który podobnie jak jego właścicielka Dominika Migas ubrany był w zielonożółtą koszulkę. – Nie planowałam tego – śmieje się Dominika. – Boni ma tylko tę jedną bluzeczkę, a ja w ostatniej chwili wybierałam ubranie dla siebie. Bez wątpienia mój york polubił swoje ubranko, bo chętnie pozwala je sobie zakładać.

Podczas konkursu na najsympatyczniejszego yorka psy popisywały się swymi umiejętnościami i dobrym ułożeniem. Zwyciężył roczny piesek o imieniu Choco, który zaprezentował m.in. skoki przez obręcz. – Udało się, choć stres był ogromny i spowodował, że Choco nie wykonał dwóch sztuczek, a o dwóch kolejnych ja zapomniałam – mówi jego właścicielka Karolina Słowik.

Gościem specjalnym imprezy był york o imieniu Arim, champion i zdobywca 39 medali na wielu wystawach.
W czasie, gdy uczestniczące w konkursach yorki prezentowały się na estradzie, te, które się im przyglądały mogły skorzystać z profesjonalnych, bezpłatnych usług fryzjerskich. – Uczesaliśmy dzisiaj kilkadziesiąt yorków. Właściciele najczęściej wybierali fryzurę „na szczeniaczka”, czyli z okrągłą główką i grzywką bez kitki, lub coraz popularniejsze strzyżenie „na sznaucera” – mówi Ewa Jagniątkowska z firmy „Psi Salon. Ewa Grabowska”, jednego ze sponsorów pokazu.

Impreza miała także zachęcić łodzian do świadomej i odpowiedzialnej adopcji psów ze schroniska. – Przez pięć dni w Galerii Łódzkiej w ramach akcji „Adoptuj psa” pod patronatem programu „Posprzątaj, to nie jest kupa roboty” prezentowaliśmy zdjęcia psów ze schroniska. Na miejscu można było poradzić się lekarza weterynarii, a potem nawiązać kontakt ze schroniskiem i adoptować psa – mówi Agnieszka Dzikowska z Agencji SBS Public Relations, pomysłodawcy imprezy.

Patronem medialnym pokazów był miesięcznik „Mój Pies”.

Bożena Bednarek
fot. Marek Kowal

Pierwsza publikacja: 25.04.2022

Podziel się tym artykułem:

author-avatar.svg
psy.pl

Psy.pl to portalu tworzony przez specjalistów, ekspertów ale przede wszystkim przez miłośników zwierząt.

Zobacz powiązane artykuły

21.11.2024

Zrób coś wyjątkowego na Święta – dołącz do akcji #CharytatywnaChoinka!

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Święta to czas, kiedy obdarowujemy bliskich prezentami i dzielimy się ciepłem. A co z tymi, którzy nie mają rodziny ani domu? Dzięki akcji #CharytatywnaChoinka, organizowanej przez Fundację Sarigato w ramach projektu „Karmimy Psiaki”, każdy z nas może sprawić, że zwierzęta w schroniskach poczują magię Świąt. To już siódma edycja tej wyjątkowej inicjatywy, w której pomagamy czworonożnym podopiecznym z całej Polski.

#CharytatywnaChoinka

undefined

07.11.2024

Co warto kupić dla pupila? Poradnik zakupowy!

Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Zwierzęta domowe mają dobroczynny wpływ na ludzi. Badania dowodzą, że kontakt z czworonogami redukuje stres, pozwala rozładować napięcie, zachęca do aktywności fizycznej. Zwierzęta uczą swoich opiekunów empatii, okazywania uczuć. Miłości psa czy kota nie do się porównać z niczym innym, pupile kochają bezwarunkowo.

null

undefined

28.10.2024

"Postaw na łapy. Dosyp coś od siebie"! Ruszyła akcja wsparcia zwierząt z terenów powodziowych

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Już dziś dobiega końca akcja, w której Radio 357 i marka Biofeed połączyły siły, by wesprzeć zwierzęta w schroniskach dotkniętych skutkami powodzi w Polsce. Inicjatywa zakłada, że każde 15 zł przekazane przez patronów radia, to kilogram karmy przekazany przez darczyńców, a BIOFEED dokłada od siebie drugi kilogram!

postaw na łapy, akcja pomocy zwierzętom z terenów powodziowych

undefined

null

Bądź na bieżąco

Zapisz się na newsletter i otrzymuj raz w tygodniu wieści ze świata psów!

Zapisz się