19.02.2012
McDonald’s boi się pitbuli
psy.pl
Ten tekst przeczytasz w 2 minuty
Głaskanie bezpańskiego pitbula wymienia się w amerykańskiej reklamie radiowej McDonald’sa wśród czynności bardziej ryzykownych niż zjedzenie kurczaka z menu restauracji.
fot. You Tube
„Spróbowanie nowej propozycji z menu McDonald’sa nie jest ryzykowne. Wiesz, co jest ryzykowne? Głaskanie bezpańskiego pitbula albo ogolenie głowy na łyso tylko po to, żeby się przekonać, jak wygląda. Nazwanie syna Sue jest bardzo ryzykowne, a przekazanie koledze swojego hasła do Facebooka – skrajnie ryzykowne. W związku z tym spróbowanie nowej propozycji McDonald’sa mieści się gdzieś w okolicy zera na skali ryzyka” — tak brzmi początek reklamy zachęcającej potencjalnych klientów do skosztowania McNuggetsów w promocyjnych cenach.
Zbulwersowani właściciele pitbuli zjednoczyli siły i w ramach protestu zaczęli wydzwaniać na infolinię McDonald’sa, a także wysyłać zdjęcia swoich adoptowanych pupili z umieszczonymi na kartkach wiadomościami, takimi jak: „Hej, McDonald’s! Byłem bezpańskim psem! A tak poza tym – moja mama jest weganką a moje odchody wyglądają bardziej apetycznie niż twoje nuggetsy” czy „Hej, McDonald’s! Lubię twoje nuggetsy, ale prędzej zjem własną kupę!” albo „Jesteśmy rodziną bezpańskich psów. W przeciwieństwie do twojego jedzenia nigdy byśmy nikogo nie skrzywdzili!”. Niektóre psy „mówiły” krótko: „Hej, McDonald’s! Spadaj!”. Miłośnicy pitbuli twierdzą, że tego typu sytuacje przyczyniają się do utrwalania krzywdzących stereotypów i rujnowania – i tak nie najlepszego – wizerunku rasy. W kilku amerykańskich stanach i miastach istnieją ograniczenia prawne związane z posiadaniem pitbuli, a w niektórych miejscach posiadanie psów tej rasy jest całkowicie zakazane.
Po apelach przedstawiciele firmy przeprosili za reklamę w krótkiej wiadomości na Twitterze i wycofali reklamę. Jak uważacie, czy ta marketingowa pomyłka będzie kosztowała McDonald’sa utratę części klientów? BM
Psy.pl to portalu tworzony przez specjalistów, ekspertów ale przede wszystkim przez miłośników zwierząt.
Zobacz powiązane artykuły
27.06.2025
Roboty w służbie adopcji. eufy wspiera domy tymczasowe i czworonogi w potrzebie
Ten tekst przeczytasz w 2 minuty
Technologia może zmieniać świat – nawet ten z sierścią, łapkami i historiami, które bolą. Marka eufy przekazała swoje roboty sprzątające domom adopcyjnym, by pomóc psom i kotom w najważniejszym etapie ich życia: drodze do domu.
undefined
24.06.2025
"Nie porzucaj, też mam uczucia!" - kolejna odsłona kampanii TOZ przeciwko porzuceniom
Ten tekst przeczytasz w 4 minuty
Wakacje to dla nas powód do radości, lecz dla zwierząt to często tragedia. Według danych Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce liczba porzuceń wzrasta wtedy aż o 30 procent! Dlatego w kolejnej odsłonie corocznej kampanii pod hasłem "Nie porzucaj, też mam uczucia!" TOZ apeluje o empatię. Przed wyjazdem na urlop zwierzęciu można i należy zapewnić opiekę!
undefined
13.06.2025
Zginęła ratując psa z torów. 42-letnia kobieta nie zdążyła przed nadjeżdżającym pociągiem
Ten tekst przeczytasz w 2 minuty
Miała tylko kilka sekund. Alicia Leonardi próbowała ściągnąć psa swojego byłego partnera z torów kolejowych. Nie zdążyła. Wypadek w stanie New Hampshire pokazuje, jak wielką cenę czasem płacimy za miłość do zwierząt.
undefined