19.02.2012
McDonald’s boi się pitbuli
psy.pl
Ten tekst przeczytasz w 2 minuty
Głaskanie bezpańskiego pitbula wymienia się w amerykańskiej reklamie radiowej McDonald’sa wśród czynności bardziej ryzykownych niż zjedzenie kurczaka z menu restauracji.
fot. You Tube
„Spróbowanie nowej propozycji z menu McDonald’sa nie jest ryzykowne. Wiesz, co jest ryzykowne? Głaskanie bezpańskiego pitbula albo ogolenie głowy na łyso tylko po to, żeby się przekonać, jak wygląda. Nazwanie syna Sue jest bardzo ryzykowne, a przekazanie koledze swojego hasła do Facebooka – skrajnie ryzykowne. W związku z tym spróbowanie nowej propozycji McDonald’sa mieści się gdzieś w okolicy zera na skali ryzyka” — tak brzmi początek reklamy zachęcającej potencjalnych klientów do skosztowania McNuggetsów w promocyjnych cenach.
Zbulwersowani właściciele pitbuli zjednoczyli siły i w ramach protestu zaczęli wydzwaniać na infolinię McDonald’sa, a także wysyłać zdjęcia swoich adoptowanych pupili z umieszczonymi na kartkach wiadomościami, takimi jak: „Hej, McDonald’s! Byłem bezpańskim psem! A tak poza tym – moja mama jest weganką a moje odchody wyglądają bardziej apetycznie niż twoje nuggetsy” czy „Hej, McDonald’s! Lubię twoje nuggetsy, ale prędzej zjem własną kupę!” albo „Jesteśmy rodziną bezpańskich psów. W przeciwieństwie do twojego jedzenia nigdy byśmy nikogo nie skrzywdzili!”. Niektóre psy „mówiły” krótko: „Hej, McDonald’s! Spadaj!”. Miłośnicy pitbuli twierdzą, że tego typu sytuacje przyczyniają się do utrwalania krzywdzących stereotypów i rujnowania – i tak nie najlepszego – wizerunku rasy. W kilku amerykańskich stanach i miastach istnieją ograniczenia prawne związane z posiadaniem pitbuli, a w niektórych miejscach posiadanie psów tej rasy jest całkowicie zakazane.
Po apelach przedstawiciele firmy przeprosili za reklamę w krótkiej wiadomości na Twitterze i wycofali reklamę. Jak uważacie, czy ta marketingowa pomyłka będzie kosztowała McDonald’sa utratę części klientów? BM
Psy.pl to portalu tworzony przez specjalistów, ekspertów ale przede wszystkim przez miłośników zwierząt.
Zobacz powiązane artykuły
21.11.2024
Zrób coś wyjątkowego na Święta – dołącz do akcji #CharytatywnaChoinka!
Ten tekst przeczytasz w 2 minuty
Święta to czas, kiedy obdarowujemy bliskich prezentami i dzielimy się ciepłem. A co z tymi, którzy nie mają rodziny ani domu? Dzięki akcji #CharytatywnaChoinka, organizowanej przez Fundację Sarigato w ramach projektu „Karmimy Psiaki”, każdy z nas może sprawić, że zwierzęta w schroniskach poczują magię Świąt. To już siódma edycja tej wyjątkowej inicjatywy, w której pomagamy czworonożnym podopiecznym z całej Polski.
undefined
07.11.2024
Co warto kupić dla pupila? Poradnik zakupowy!
Ten tekst przeczytasz w 3 minuty
Zwierzęta domowe mają dobroczynny wpływ na ludzi. Badania dowodzą, że kontakt z czworonogami redukuje stres, pozwala rozładować napięcie, zachęca do aktywności fizycznej. Zwierzęta uczą swoich opiekunów empatii, okazywania uczuć. Miłości psa czy kota nie do się porównać z niczym innym, pupile kochają bezwarunkowo.
undefined
28.10.2024
"Postaw na łapy. Dosyp coś od siebie"! Ruszyła akcja wsparcia zwierząt z terenów powodziowych
Ten tekst przeczytasz w 2 minuty
Już dziś dobiega końca akcja, w której Radio 357 i marka Biofeed połączyły siły, by wesprzeć zwierzęta w schroniskach dotkniętych skutkami powodzi w Polsce. Inicjatywa zakłada, że każde 15 zł przekazane przez patronów radia, to kilogram karmy przekazany przez darczyńców, a BIOFEED dokłada od siebie drugi kilogram!
undefined