06.12.2011

Pies pyskiem marki

author-avatar.svg

psy.pl

Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Przygarnięta przez brytyjskiego spadochroniarza Conrada Lewisa w Afganistanie suczka Peg została pyskiem marki 353 firmującej m.in. produkty do pielęgnacji psów.

Całkowity dochód ze sprzedaży szamponów, odżywek, szczotek, a także obroży, smyczy, ubranek i zabawek dla psów przeznaczony jest na potrzeby organizacji charytatywnych, które pomagają żołnierzom i im czworonożnym kompanom. 

Na pomysł stworzenia charytatywnej marki pod nazwą „353” wpadli Tony i Sandi Lewisowie, rodzice Conrada, który zginął w lutym 2011 r. Nazwa jest symboliczna, był on bowiem 353 brytyjską ofiarą misji w Afganistanie.

Conrada Lewisa zastrzelił talibski snajper podczas jednego z patroli. Cztery miesiące wcześniej żołnierz zaadoptował znalezioną podczas akcji suczkę, której nadał imię Peg. To skrót od mitologicznego skrzydlatego konia Pegaza, który widnieje na emblemacie brytyjskich spadochroniarzy. Żołnierz od razu zaprzyjaźnił się z psem, a ponieważ do końca służby pozostało mu tylko kilka tygodni, rozpoczął przygotowania do przeprowadzki wraz z Peg na Wyspy Brytyjskie. Przerwała je niestety jego śmierć.

Rodzice Conrada Lewisa skontaktowali się z organizacją Nowzad, która pomaga ratować zwierzęta w Afganistanie i Iraku. Ta przetransportowała Peg wojskowym śmigłowcem do schroniska w Kabulu. Cała operacja kosztowała ponad 4 tys. funtów. 

Rodzina żołnierza opłaciła też jej przelot do Wielkiej Brytanii. 1 grudnia, po sześciomiesięcznej kwarantannie w Bayton Lodge International Quarantine Kennels w Bulkington, suczka trafiła do domu Lewisów.

Peg czeka teraz ciężka praca własnym wizerunkiem, bo musi przekonać Brytyjczyków do kupowania produktów 353. Lewisowie marzą bowiem o zebraniu 3,53 miliona funtów na rzecz potrzebujących żołnierzy i ich czworonogów.

Katarzyna Kopacz, Londyn

Pierwsza publikacja: 26.04.2022

Podziel się tym artykułem:

author-avatar.svg
psy.pl

Psy.pl to portalu tworzony przez specjalistów, ekspertów ale przede wszystkim przez miłośników zwierząt.

Zobacz powiązane artykuły

27.06.2025

Roboty w służbie adopcji. eufy wspiera domy tymczasowe i czworonogi w potrzebie

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Technologia może zmieniać świat – nawet ten z sierścią, łapkami i historiami, które bolą. Marka eufy przekazała swoje roboty sprzątające domom adopcyjnym, by pomóc psom i kotom w najważniejszym etapie ich życia: drodze do domu.

null

undefined

24.06.2025

"Nie porzucaj, też mam uczucia!" - kolejna odsłona kampanii TOZ przeciwko porzuceniom

Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Wakacje to dla nas powód do radości, lecz dla zwierząt to często tragedia. Według danych Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce liczba porzuceń wzrasta wtedy aż o 30 procent! Dlatego w kolejnej odsłonie corocznej kampanii pod hasłem "Nie porzucaj, też mam uczucia!" TOZ apeluje o empatię. Przed wyjazdem na urlop zwierzęciu można i należy zapewnić opiekę!

kampania "Nie porzucaj, tez mam uczucia"

undefined

13.06.2025

Zginęła ratując psa z torów. 42-letnia kobieta nie zdążyła przed nadjeżdżającym pociągiem

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Miała tylko kilka sekund. Alicia Leonardi próbowała ściągnąć psa swojego byłego partnera z torów kolejowych. Nie zdążyła. Wypadek w stanie New Hampshire pokazuje, jak wielką cenę czasem płacimy za miłość do zwierząt.

null

undefined

null

Bądź na bieżąco

Zapisz się na newsletter i otrzymuj raz w tygodniu wieści ze świata psów!

Zapisz się