28.02.2012

Wystawa tylko dla szczęśliwych psów?

author-avatar.svg

psy.pl

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Reklamy firmy Pedigree zachęcające do adopcji psów są zbyt smutne i nie pasują do radosnej atmosfery wystawy Westminster Kennel Club – tak uznali jej organizatorzy i rozstali się ze swym wieloletnim sponsorem.

fot. You Tube

Firma Pedigree jest zaangażowana w pomoc bezdomnym psom – założona przez nią fundacja zebrała do tej  pory ponad 5 milionów dolarów, które wsparły schroniska w całych Stanach Zjednoczonych. Promujące adopcję reklamy telewizyjne pokazują psy w schroniskowych klatkach i pytają: „jak one tu trafiły?”. Takie obrazy tworzyły zbyt duży kontrast w zestawieniu z wypieszczonymi czworonożnymi uczestnikami wystawy. W ostatnich latach klub dał firmie do zrozumienia, że ta za bardzo skupia się na adopcjach.

Rzecznik klubu David Frei powiedział firmie Pedigree, że chciałby zobaczyć reklamę z uśmiechniętym psem. Ta jednak nie posłuchała. Frei argumentuje swoją decyzję tym, że wystawa jest wesołym świętem czworonożnych pupili, a radość dla wszystkich jest mniejsza, gdy muszą oglądać szczeniaki za kratami. Jak twierdzi Frei, odbiorcy na widok reklamy Pedigree zmieniali kanał telewizyjny.

Przedstawiciele sponsora wyrazili rozczarowanie i zaskoczenie taką decyzją klubu. Wystawa Westminster była dobrym miejscem na prowadzenie kampanii prozwierzęcej, ponieważ trafiała do miłośników psów. Jej skuteczność było widać choćby w 2007 r., kiedy fundacja zebrała aż 500 tys. dolarów po dwóch dniach transmisji wystawy i reklam w telewizji, co świadczy o tym, że przynajmniej część widzów nie odwracała wzroku, a chętnie pomagała bezdomnym zwierzętom.

Reklamy Pedigree są poruszające, a chwilami ściskające za gardło, ale wiele przedstawianych historii ma swój ciąg dalszy. W niektórych spotach widać te same psy, ale już po adopcji, szczęśliwe w nowych domach. BM

 

 

Pierwsza publikacja: 26.04.2022

Podziel się tym artykułem:

author-avatar.svg
psy.pl

Psy.pl to portalu tworzony przez specjalistów, ekspertów ale przede wszystkim przez miłośników zwierząt.

Zobacz powiązane artykuły

21.11.2024

Zrób coś wyjątkowego na Święta – dołącz do akcji #CharytatywnaChoinka!

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Święta to czas, kiedy obdarowujemy bliskich prezentami i dzielimy się ciepłem. A co z tymi, którzy nie mają rodziny ani domu? Dzięki akcji #CharytatywnaChoinka, organizowanej przez Fundację Sarigato w ramach projektu „Karmimy Psiaki”, każdy z nas może sprawić, że zwierzęta w schroniskach poczują magię Świąt. To już siódma edycja tej wyjątkowej inicjatywy, w której pomagamy czworonożnym podopiecznym z całej Polski.

#CharytatywnaChoinka

undefined

07.11.2024

Co warto kupić dla pupila? Poradnik zakupowy!

Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Zwierzęta domowe mają dobroczynny wpływ na ludzi. Badania dowodzą, że kontakt z czworonogami redukuje stres, pozwala rozładować napięcie, zachęca do aktywności fizycznej. Zwierzęta uczą swoich opiekunów empatii, okazywania uczuć. Miłości psa czy kota nie do się porównać z niczym innym, pupile kochają bezwarunkowo.

null

undefined

28.10.2024

"Postaw na łapy. Dosyp coś od siebie"! Ruszyła akcja wsparcia zwierząt z terenów powodziowych

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Już dziś dobiega końca akcja, w której Radio 357 i marka Biofeed połączyły siły, by wesprzeć zwierzęta w schroniskach dotkniętych skutkami powodzi w Polsce. Inicjatywa zakłada, że każde 15 zł przekazane przez patronów radia, to kilogram karmy przekazany przez darczyńców, a BIOFEED dokłada od siebie drugi kilogram!

postaw na łapy, akcja pomocy zwierzętom z terenów powodziowych

undefined

null

Bądź na bieżąco

Zapisz się na newsletter i otrzymuj raz w tygodniu wieści ze świata psów!

Zapisz się