28.02.2012

Wystawa tylko dla szczęśliwych psów?

author-avatar.svg

psy.pl

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Reklamy firmy Pedigree zachęcające do adopcji psów są zbyt smutne i nie pasują do radosnej atmosfery wystawy Westminster Kennel Club – tak uznali jej organizatorzy i rozstali się ze swym wieloletnim sponsorem.

fot. You Tube

Firma Pedigree jest zaangażowana w pomoc bezdomnym psom – założona przez nią fundacja zebrała do tej  pory ponad 5 milionów dolarów, które wsparły schroniska w całych Stanach Zjednoczonych. Promujące adopcję reklamy telewizyjne pokazują psy w schroniskowych klatkach i pytają: „jak one tu trafiły?”. Takie obrazy tworzyły zbyt duży kontrast w zestawieniu z wypieszczonymi czworonożnymi uczestnikami wystawy. W ostatnich latach klub dał firmie do zrozumienia, że ta za bardzo skupia się na adopcjach.

Rzecznik klubu David Frei powiedział firmie Pedigree, że chciałby zobaczyć reklamę z uśmiechniętym psem. Ta jednak nie posłuchała. Frei argumentuje swoją decyzję tym, że wystawa jest wesołym świętem czworonożnych pupili, a radość dla wszystkich jest mniejsza, gdy muszą oglądać szczeniaki za kratami. Jak twierdzi Frei, odbiorcy na widok reklamy Pedigree zmieniali kanał telewizyjny.

Przedstawiciele sponsora wyrazili rozczarowanie i zaskoczenie taką decyzją klubu. Wystawa Westminster była dobrym miejscem na prowadzenie kampanii prozwierzęcej, ponieważ trafiała do miłośników psów. Jej skuteczność było widać choćby w 2007 r., kiedy fundacja zebrała aż 500 tys. dolarów po dwóch dniach transmisji wystawy i reklam w telewizji, co świadczy o tym, że przynajmniej część widzów nie odwracała wzroku, a chętnie pomagała bezdomnym zwierzętom.

Reklamy Pedigree są poruszające, a chwilami ściskające za gardło, ale wiele przedstawianych historii ma swój ciąg dalszy. W niektórych spotach widać te same psy, ale już po adopcji, szczęśliwe w nowych domach. BM

 

 

Pierwsza publikacja: 26.04.2022

Podziel się tym artykułem:

author-avatar.svg
psy.pl

Psy.pl to portalu tworzony przez specjalistów, ekspertów ale przede wszystkim przez miłośników zwierząt.

Zobacz powiązane artykuły

27.06.2025

Roboty w służbie adopcji. eufy wspiera domy tymczasowe i czworonogi w potrzebie

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Technologia może zmieniać świat – nawet ten z sierścią, łapkami i historiami, które bolą. Marka eufy przekazała swoje roboty sprzątające domom adopcyjnym, by pomóc psom i kotom w najważniejszym etapie ich życia: drodze do domu.

null

undefined

24.06.2025

"Nie porzucaj, też mam uczucia!" - kolejna odsłona kampanii TOZ przeciwko porzuceniom

Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Wakacje to dla nas powód do radości, lecz dla zwierząt to często tragedia. Według danych Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce liczba porzuceń wzrasta wtedy aż o 30 procent! Dlatego w kolejnej odsłonie corocznej kampanii pod hasłem "Nie porzucaj, też mam uczucia!" TOZ apeluje o empatię. Przed wyjazdem na urlop zwierzęciu można i należy zapewnić opiekę!

kampania "Nie porzucaj, tez mam uczucia"

undefined

13.06.2025

Zginęła ratując psa z torów. 42-letnia kobieta nie zdążyła przed nadjeżdżającym pociągiem

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Miała tylko kilka sekund. Alicia Leonardi próbowała ściągnąć psa swojego byłego partnera z torów kolejowych. Nie zdążyła. Wypadek w stanie New Hampshire pokazuje, jak wielką cenę czasem płacimy za miłość do zwierząt.

null

undefined

null

Bądź na bieżąco

Zapisz się na newsletter i otrzymuj raz w tygodniu wieści ze świata psów!

Zapisz się