Pies dobry na wszystko, czyli dlaczego psy występują w reklamach?

author-avatar.svg

psy.pl

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Pies czy kot występuje już w co drugiej reklamie… Dlaczego producenci do reklamowania swoich produktów tak chętnie wykorzystują zwierzęta?

Dziewczynka z psem

fot. Shutterstock

Reklama budzi najrozmaitsze emocje, ma wielu przeciwników. Zarzuca się jej przeróżne grzechy: epatowanie seksem, obrażanie uczuć religijnych i narodowych, propagowanie kiczu. Wśród głosów tych nie słyszy się jednak skarg na reklamy, w których występują zwierzęta. Dlaczego?

Po prostu wyzwalają one w widzach dobre uczucia, a przy okazji znakomicie zachwalają towar. Nie wszystkie zwierzaki są tak samo cenione, przy czym na górze rankingu plasują się lwy, słonie i niedźwiedzie. Ostatnio do promowania towarów angażuje się mniej wyeksploatowane zwierzęta np. świstaka, bociana, bobra.

Psy i koty najpopularniejsze

Najczęściej jednak w reklamach występują psy i koty, które są najpopularniejsze i najbardziej lubiane. Kot jest niezawodny w zachęcaniu do kupna damskich strojów, kosmetyków i środków czystości, natomiast pies jest dobry na wszystko. Jego wizerunek przez wiele lat ozdabiał np. winylowe płyty „His masters voice”.

Pudle i spaniele pędzla Janusza Grabiańskiego w elegancki sposób nakłaniały do podróżowania LOT-em. Bernardyn ze swoją słynną baryłką u szyi zachwalał i zachwala do dziś nie tylko koniaki ale i firmy ubezpieczeniowe, nasz Bacuś podhalański znakomicie wypada w zachęcaniu do kupna ekologicznej żywności, a dalmatyńczyki z uwagi na swoją dekoracyjność często towarzyszą modelkom.

Luksusowy chart i śmieszny mops

Pies budzi ponadto najwięcej skojarzeń. Wielkie, potężne dogi, czy zwinne charty wykorzystuje się w reklamach luksusowych przedmiotów i szybkich samochodów, psy pasterskie, symbolizujące zaufanie i bezpieczeństwo podkreślają solidność promujących się firm, małe rasy ozdobne zachęcą z kolei do każdego zakupu, oddziałując szczególnie na panie i dzieci. Osobna grupa to tzw. psy śmieszne jak jamnik, mopsbuldog, które są bardzo pomocne w reklamie adresowanej do panów – z wdziękiem nakłaniają ich do nabywania cygar, fajek, krawatów i typowo męskich kosmetyków.

Pies nie tylko należy do najbardziej cenionych gwiazd reklamy ale i do najmniej kontrowersyjnych, nie wzbudza też żadnych obiekcji obyczajowych, chociaż najczęściej występuje bez ubrania.

Autor: Alicja Szubert-Olszewska
Pierwsza publikacja: 26.04.2022

Podziel się tym artykułem:

author-avatar.svg
psy.pl

Psy.pl to portalu tworzony przez specjalistów, ekspertów ale przede wszystkim przez miłośników zwierząt.

Zobacz powiązane artykuły

Skąd się biorą zmiany koloru nosa u psów?

Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Każdy nos psa jest jedyny w swoim rodzaju – tak jak nasze odciski palców. Psy zazwyczaj mają czarne nosy, jednak ich kolor może się zmieniać, np. zimą. Ale nie tylko! Dlaczego nos psa zmienia kolor i czy trzeba się tym martwić?

zmiana koloru nosa u psa

undefined

Jakich ludzi psy nie lubią? Sprawdź, czy nie jesteś TAKI!

Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Psy nie lubią niektórych osób. Czy kierują się jakimś kluczem? Nie tolerują pewnych zachowań czy cech? Oto czym możesz nieświadomie zrazić do siebie psa!

Jakich ludzi psy nie lubią

undefined

FCI i ZKwP – czym te organizacje różnią się od innych?

Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Czym jest FCI? Dlaczego hodowle ZKwP uznawane są za „jedyne prawdziwe” hodowle psów rasowych w Polsce? Czy pies z innego stowarzyszenia może być rasowy? Wyjaśniamy!

fci zkwp hodowle

undefined

null

Bądź na bieżąco

Zapisz się na newsletter i otrzymuj raz w tygodniu wieści ze świata psów!

Zapisz się